Az Automobil szakoktatója nyert a 2015 szakoktatói versenyen
A KRESZ előadó Simonné Marika
Simonné Varga Mária KRESZ-oktatóval beszélgetek
Pár napja már, hogy felhívott a
fiatalember, aki nemrég kapta meg vezetői engedélyét. Azt mondta: látja a
kiváló oktatókat, ott sorakoznak a Tanulóvezető honlap Főoldalán, el is olvasta
mind a hozzátartozó szöveget, hogy miért is kapták megérdemelt Elismerő
Okleveleiket. Majd hozzátette: az ő nagy szomorúsága, hogy nincs ott közöttük, Simonné Marika néni, aki Debrecenben az Automobil 2003 Bt.
oktatója. Aki tanította őt, aki úgy tanítja a KRESZ-t, hogy az észbontó!
Az mit jelent pontosan
– kérdezem?
- Nem is tudom. Talán, hogy végtelenül lelkiismeretes,
mindenkivel egyénileg is foglalkozik. Nemcsak az unalmas szabályokat tanítja, a
saját élményeit, tapasztalatait is mondja. Engem például nemcsak a
tesztvizsgára készített fel sikeresen, még most, az életben is eszembe jutnak
tanácsai. Higgye el nekem, én utólag is nagyon hálás vagyok neki. Marika
néninek a kisujjában van a KRESZ!
Szerkesztő úr! Én azért hívtam fel Önt, ha ráér, beszéljen az oktatómmal...
Szerkesztő úr! Én azért hívtam fel Önt, ha ráér, beszéljen az oktatómmal...
Simonné Varga Mária, debreceni KRESZ-oktatóval beszélgetek.
- Az ATI-nál kezdtem
1987-ben, dolgoztam az Autóklubnál, a DKV-nál troli -és villamosvezetőket
oktattam, a Megyei Felügyeleten képzésfelügyelő voltam, majd visszataláltam az
Automobil 2003 Bt autósiskolához.
Hogy is van az a KRESZ tanítás?
- A recept, hogy kiscsoportokkal, 4-6 fővel dolgozom, mindenkit a
keresztnevén szólítok, beszélgetünk a közlekedésről, a KRESZ-ről. Kerülöm a
szakszavakat, a jogi kifejezéseket, rengeteg példával magyarázok. Talán ezért
is, tanulóim bátran mernek kérdezni, de elmondják a saját példáikat is. Nem a
vizsgakérdéseket tanítom, a KRESZ alkalmazását. Rájöttem, ha kivetítőn adom le
az anyagot, akkor csak nézik, de ha magam is rajzolok, leírom a táblára a
fontosabb információkat, akkor ők is jegyzetelnek! Több füzetet tele írnak. Jegyzeteik
olyan jók, hogy többször átadják más tanulóknak is, akik másik iskolába járnak.
És az eredmény?
- Az öröm és a
sikerélmény, hogy szeretnek a fiatalok a KRESZ óráimra járni.
Én most inkább a vizsgaeredményességre gondoltam!
- Ja, a KRESZ számítógépes vizsgák eredménye? Az most elég jól mutat az NKH honlapján is: Automobil-2003 Bt - B elmélet, VSM 100 % .
Ez sem mindennapi
eredmény, igazán büszke lehet rá.
- Szerintem fel lehet szabadítani a tanulóvezetők félénkségét. Akkor
motiváltak, ügyesek lesznek. Volt köztük olyan, aki a többiek előtt szégyellte,
hogy nem érti a rendőri forgalomirányítást. Kértem maradjon itt velem és a
folyosón – én a rendőr ő meg a járművezető - eljátszottuk a jelenetet. Azóta, -
bevallása szerint – már családjának és környezetének is megtanította a rendőri
forgalomirányítás szabályait.
Van ebben sikerben valami személyes varázs is – kíváncsiskodom?
Van ebben sikerben valami személyes varázs is – kíváncsiskodom?
- Nem hiszem. Igaz, negyvenkét éve vezetek autót, de most is készülök az
órákra, igyekszem mindig friss példákkal jönni. Én természetesnek gondolom,
hogy pl. az előzési tilalmakat, akár 250-szer is el kell mondani! Ha szükséges.
Én minden foglalkozást elsőnek tekintek.
Ez tehát Simonné Marika debreceni KRESZ-oktató
személyes varázsa.
Nincsenek megjegyzések
Megjegyzés küldése